onderwijs en de Bossche Talent School, structurele aanwezigheid op straat, meer individuele coaching en ondersteuning, aansluiting bij de landelijke campagne tegen wapenbezit (noshank), uitrollen van de nieuwjaarscampagne “Hoe knal jij” en het unieke filmproject Home Alone.
Opvallende signalen en trends onder jongeren tijdens coronatijd
Vanuit onze signalerende rol hebben we trends en ontwikkelingen opgepikt waar we zelf of gezamenlijk met partners op hebben ingezet. Denk aan thema’s als eenzaamheid, toename drugsgebruik, verveling, polarisatie, uit beeld raken van groepen jongeren, schrijnende thuissituaties, geldzorgen, dalende motivatie en depressieve gevoelens, beïnvloeding door fake news, overlastsituaties, schoolachterstand, behoefte aan ontmoeting en ontspanning. Deze trends en signalen vormen de basis van het veelzijdige, coronaproof aanbod en de brede online en offline inzet van het jongerenwerk in 2020. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de participatie noodopvang onderwijs, start Dropzone, inrichting Campus073, de digitale Schuldenescape en de presentatie aan de Veiligheidsregio over de leefwereld van de jongeren en het vuurwerkverbod #hoeknaljij.